ixhi... a gente podia fazer um "cha de bebe: pro amigo tita... rs
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ixhi... a gente podia fazer um "cha de bebe: pro amigo tita... rs
Boa tarde Daniel! Tudo na paz amigo?
Agora que vi que você está de Land, li o tópico todo bonita máquina (para mim você estava querendo é conforto né? rsrs)
Acompanhando, um grande abraço!
Fabiano
Fala Tita, aproveita e faz um orçamento com a galera do peçaslandrover.pt só pra afinar os PNs e ver a´´prêça´´
das peças... quarde as crianças e chame o regate antes heheheh!
Boa sorte!!
Graaandeee Fabiano!!!
Pois é rapaz... a tal das 4 portas que a muié tanto encrencou...
Agora estamos aí batalhando para deixar a nova viatura com tudo em dia!
O primeiro item que está sendo revisado e todo refeito é o Motor.
Como é um motor muito bom, vale a pena a Obra....
Só não sai barato.. :cry:
mas vamos em frente!
Eita Meccano!!
Esse tal de fazer cotações é um trem cansativo... mando e-mail pedindo preço de peças, mas a turma parece que não quer vender.. nem responde!! rsrsrs
Agradeço a dica! Vou mandar para essa loja Peças Land Rover (pecaslandrover.com)!
Aqui no Brasil não existem peças de reposição para o motor... só bronzina, anéis e olhe lá! qualquer coisa além disso, é só na concessionária para pagar um absurdo de caro e ainda esperar 15 dias!
rsrsrsrs
Mas "vamo que vamo"!!
.....
Aí vai a lista de peças que estou cotando..
Link to TD5 Workshop Manual, where has Parts references CLICK HERE! The year / model of my Discovery II is 2002/2003 - EU3 VIN is SALLTGM3A773801 Item Quantity Brand Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor 1 OEM Engine Coolant Temperature (ECT) sensor 1 OEM Crankshaft Speed and Position (CKP) sensor 1 OEM Fuel Pressure Regulator EU3 model WITH Fuel Temperature SENSOR (Gasket, Housing, bolt, fuel feed union and pipe, O'ring, circlips, fuel regulator....) 1 OEM Coolant pump (housing, o'rings, impeller) 1 OEM Thermostatic housing + valve (cooling system) 1 OEM Oil separator plate gasket (under camshaft cover) 1 OEM Camshaft cover gasket 1 OEM Vacuum pump stub pipe 1 GENUINE Tensioner adjuster 1 OEM Tensioner arm assembly 1 OEM Fixed chain guide 1 OEM Duples timing chain - crankshaft to camshaft sprocket 1 GENUINE Camshaft sprocket bolts (3 off) 3 GENUINE Camshaft sprocket 1 GENUINE Crankshaft sprocket 1 GENUINE Oil pump drive chain 1 GENUINE Oil pump sprocket 1 GENUINE Oil pump sprocket screw 1 GENUINE Viscous fan to cover bearing 1 GENUINE Timing chain cover to crankshaft seal 1 GENUINE Dowel - rocker shaft to camshaft carrier (1 off) 1 GENUINE Cylinder head bolts (12 off) 12 OEM Rocker shaft to camshaft carrier bolts (6 off) 6 OEM Camshaft carrier to cylinder head screws (13 off) 13 OEM Valve spring collets (20 off) 20 GENUINE Lash adjuster (10 off) 10 GENUINE Valve spring retainer (10 off) 10 GENUINE Valve spring (10 off) 10 GENUINE Valve stem seal (10 off) 10 GENUINE Valve guide (10 off) 10 GENUINE Valve seat insert (10 off) 10 GENUINE Inlet valve (5 off) 5 OEM Exhaust valve (5 off) 5 OEM Camshaft bore seal (rear) 1 GENUINE Coolant jacket core plug 1 OEM Water jacket threaded plug 1 OEM Coolant outlet elbow gasket 1 GENUINE Cylinder head to cam carrier dowel (2 off) 2 GENUINE Camshaft bore end cap (front) 1 GENUINE End cap seal (front) 1 GENUINE Cylinder head block gasket 1 Elring or GENUINE Piston (rings, Gudgeon pin, 2 circlips) - STANDARD 5 Kolben Schmidt or GENUINE Cylinder liner STANDARD (Re liner block casting with excessive bore wear back to suit standard pistons) 5 OEM Small-end bush KIT (5 cilinders) 1 GENUINE Big-end bearing cap KIT (5 cilinders) 1 GENUINE Connecting rod bolt 10 OEM Dowels to cylinder head 2 OEM Coolant jacket plug 1 OEM Core plugs 3 OEM Oil filter adaptor gasket 1 GENUINE Oil filter adaptor thermostat 1 GENUINE Oil pressure Switch 1 OEM Rear crankshaft seal and housing 1 GENUINE Oil cooler gasket 1 OEM Oil cooler matrix 1 OEM Oil cooler matrix O'Rings (2 off) 2 OEM Oil cooler plugs (3 off) 3 OEM O'Rings - oil cooler banjo bolts (2 off) 2 OEM oil cooler banjo bolts (2 off) 2 OEM Oil drain pipe to sump gasket 1 OEM Centrifuge to oil drain pipe gasket 1 OEM CRANKSHAFT Pulley Bolt 1 GENUINE CRANKSHAFT Pulley / Damper 1 OEM Crankshaft to flywheel dowel 1 GENUINE Spigot bush (end of crankshaft) 1 GENUINE Thrust washer (2 off at No. 3 main bearing) 2 GENUINE Main bearing shells (6 pairs) 6 GENUINE Oil Pump 1 OEM Sump gasket 1 GENUINE or Elring Sump to cylinder block bolt (20 off) 20 OEM Stiffener plate / oil pump assembly to cylinder block bolt (22 off) 22 OEM
Grande Titanium,
A lista é grande, mas esse motorzão vale o trabalho, e como sempre meu pedido das fotos da retífica se puder, kkkkk
Com comentários por favor!!!!
Salve salve LAURO!!
Pois é meu amigo... o motorzão vale a pena, eu sei!
o duro é que o consignado é mais curto que o custo final das peças
kkkk
agora é cortar o que der para cortar... essa é a parte difícil.. fazer algo bem feito, de forma que encaixe nos boolsos..
qualquer novidade, registrarei aqui.. é que no momento estou analisando a lista de peças
Abração
esse motor nao é primo do motor da nova ranger?
Olá Dudu!
Interessante sua pergunta... e ao mesmo tempo engraçado.. hoje passou por mim uma Nova Ranger e o cheiro da fumaça que sai pelo escapamento + o barulho do motor são MUITO Parecidos com o TD5...
O Td5 é um projeto Land Rover mesmo.. tem 5 cilindros, etc... e esse da Nova Ranger é qual?
:)