Também acredito que não é LSD no Palio. É um sistema bem inferior. Por isso nem falei o nome do sistema dele :razz:
Fórum do Wrangler internacional: Tópico LSD x Traction Control
É unanimidade que o LSD é melhor que TCS, não há 1 opinião que prefira o TCS:
Citando o que está no fórum:
"
I'm close to buying an "07 w/traction control. I've had several cherokee's in the past that I ordered w/factory lsd unit and it worked very well. Hard core wheeler I'm not but I hunt and fish, play around in the snow and have been a 4wheeler for many yrs. I set my vehicles up w/tires, lights etc and when I purchase new, I go for the lsd option.Is TC as good as LSD? If a vehicle has a factory LSD, do they still put a tag on the rear diff?
Thanks"
RESPOSTAS:
"for sure go with the lsd. the tc is ok and helps at times but it is in no way a good substitute for a lsd. if its an x with the "sport" package or a sahara then it most likely has the lsd if it is just a basic x then it for sure dosnt have the lsd. btw the x "sport" has fog lights, tow hooks, rubi rims, etc to make it different from the basic x."
"ya, traction control sucks if you ask me, it is not like having a limited slip rear end. i have no expereince with the new wranglers, but with all the vehicles i drive and work on that is where i make my opinion. basically traction control works with the abs system, and the computer decides to make changes based on what it thinks by getting info from the wheel speed sensors and throttle position. it will automatically apply different brakes through the abs system to correct situations, and some vehicles that are drive by wire now will even change the throttle regardless of what you're doing. i hate it, i wanna be in control and i can correct my own vehicle when i need to. in my expereince traction control along with abs works great for people that suck at driving. you basically just hit the gas and the brake and let the computer do the rest. i hate it. and when you have someone that knows what they're doing it makes things worse, definately would take some getting used to.
good ole mehcanical limited slip.....good."
traction control vs factory lsd unit - Jeep Wrangler Forum
Propaganda da ARB:
Air Locker vs LSD vs Traction Control Part 1 - YouTube
O comentarista ainda alerta para o risco de danificar o veículo com o TCS ativo na insistência de transposição de um obstáculo, pelo fato de sobrecarregar o sistema além da maior velocidade no veículo com o intuito de pegar impulso (o que se faria com diferencial aberto pra forçar uma passagem).
Ordem de importância: Bloqueio de diferencial > LSD > TCS!
O Marruá original está bem longe de ser "extremo em conceito off-road" assim como qualquer veículo original. Sempre se tem preparação a se fazer dependendo do uso que irá se dar.
Estou "comparando" Marruá AM100, Picape Bandeirante e Defender 130 com as picapes modernas.
Na verdade, não dá pra comparar. Cada um pro seu propósito.
E você tocou num ponto muito importante: NINGUÉM que use o veículo no dia a dia ia querer uma picape assim! E é por isso que a maioria dos produtos destinados a essa área deixam de ser fabricados, têm pouco controle de qualidade e vendem pouquíssimo! Se jipe que é usado pra diversão no fim de semana já vende pouco, imagine uma picape dessas.
E o fato do Marruá não ter reduzida são outros quinhentos... é assunto pra outro tópico! (Também não concordo com primeira super reduzida, e se precisar voltar de ré? Chama outro veículo pra puxar? :smile:)