BW 1356
Manufacturer: Borg Warner
Number of speeds: Two
High: 1:1
Low: 2.72:1
Case (or housing) material: Magnesium
Front output drive type: Chain (driver side drop)
Availability or aftermarket parts and support: Low Input spline count: 31
Rear yoke: Slip or Fixed
Planetary gear: Yes
Available U-joint sizes for yokes: 1330
Flange or slip yoke eliminator available: Yes
Output shaft spline count: 31
Shifter type: Mechanical or electrical
Speedo output: Cable port pre-'92 only
Length: ~18.5 inches (mount face-to-yoke center)
Commonly found in: '87-to-'97 Ford F150, F250, F350, & Bronco
NP271 / NP273
Manufacturer: New Process Gear
Number of speeds: Two
High: 1:1
Low: 2.72:1
Case (or housing) material: Aluminum
Front output drive type: Chain (driver or passenger side drop)
Availability or aftermarket parts and support: Low Input spline count: 24, 31, or 34
Rear yoke: Fixed
Planetary gear: Yes (six-pinion)
Shifter type: Mechanical (NP271), Electrical (NP273)
Commonly found in: '98-and-up Ford F-250 and heavier Super Duty, Dodge trucks '03-and-newer
Ressuscitando o tópico, gostaria de saber se alguém conseguiu utilizar a t-case da F1000 no ZF S5-420. Pergunto porque tenho este câmbio e estou querendo colocar uma redução e a da F250 é bem cara e difícil de encontrar. Hoje tenho somente a caixa de transferência Engesa e sinto falta de uma redução.
[]'s
Eldo - DF
D20 CD 4x4 MWM 4.2 / ZF s5-420
Outra opção é procurar outros modelos de CT e montá-las divorciadas que fica bom. A minha eu fiz assim. O segredo é fazer um berço de suporte da CT rígido e muito forte, e montar sem nenhum tipo de coxim. No caso prende direto, pois quanto menos a CT trabalhar, menos vibrações nos cardans vai ocorrer a cada acelerada.
Na minha F1000 eu fiz assim e só ficou 100% quando isolei os coxins. Não tem nada de ressonância ou vibrações.