x
Convex Datacenter
Página 2 de 2 PrimeiroPrimeiro 12
Resultados 13 a 20 de 20
  • #13
    Usuário Avatar de Nando
    Entrada
    28/10/2003
    Idade
    43
    Posts
    797
    Agradecimentos: 0



    Tai tua solução, espero que entenda ingreis:
    Saido do site www.superlift.com

    "TruSpeed Speed Signal Recalibrator

    Fits most 2WD and 4WD GM, Ford, Dodge and Toyota vehicles

    Virtually every vehicle manufactured since 1992 is equipped with an electronic speedometer that uses a sensor to read vehicle speed rather than a mechanical cable. This speed signal is a big factor in the overall performance equation. The speed sensor sends its signal to the Engine Control Module (ECM), the Powertrain Control Module, transmission, and if applicable, the anti-lock system "brain." When tire height and/or axle gearing is altered, these control units receive erroneous information. In all but the most extreme cases (really huge tires), an incorrectly calibrated vehicle will operate, but not at its peak. For example: if a vehicle is factory equipped with 28" tall tires and they are changed to 35s, a 20% change has occurred. Unless remedied, the various control systems will "think" that the vehicle is traveling 20% slower than it actually is. To make matters worse, newer computer-controlled vehicles have become extremely sensitive to changes in tire diameter and axle gear ratio.

    The reduction in performance can be difficult to gauge, but it is real. Plus, the number and degree of malfunctions increase as speed signal inaccuracy increases.

    The TruSpeed addresses all speed signal-related problems; it doesn't just correct the speedometer. How? The TruSpeed module installs in-line with the factory electronic speed sensor and converts the wrong speed signal into the correct one for your vehicle's new tire and/or axle gear ratio combination. Because the signal is altered at its source, all speed-sensitive vehicle systems will receive the correct speed data, which restores all proper functions. The TruSpeed is available for most domestic and import vehicles equipped with an electronic speedometer.

    Main Features:

    Corrects speedometer / odometer readings, and the speed signal sent to the engine, Powertrain, and anti-lock brake control modules. Besides the obvious, these modules affect fuel delivery, engine timing, and automatic transmission shift points.

    Eliminates speed signal related reductions in engine performance and fuel economy, as well as related changes in exhaust emissions

    Infinite adjustability provides precise speed signal calibration within 1%

    Two settings allow off-roaders that seasonally run different height tires to correct their speed signal by flipping a switch

    Simple four-wire hookup

    Includes complete instructions and adjustment charts

    Can be recalibrated infinitely for future tire size or gear ratio changes

    Works on most vehicles equipped with an electronic speedometer

    For more information, refer to the Application Guide"

    Abraços

  • #14
    Usuário
    Entrada
    29/10/2004
    Local
    cu/AC
    Posts
    77
    Agradecimentos: 0
    parece interessante, conhece alguem que trabalhe com esse TruSpeed Speed Signal Recalibrator aqui no brasil?

    pela documentaçao eu precisaria do modulo com codigo 33001

    interessante é que os modelos S10 podem ser calibrados pela concessionaria, pelo menos nos modelos americanos.

  • #15
    Usuário Avatar de Nando
    Entrada
    28/10/2003
    Idade
    43
    Posts
    797
    Agradecimentos: 0
    Por aqui acho bem dificil, mas essa loja tem:

    http://www.rockymountainsusp.com/TrueSpeed.htm

    Comprei meu lift kit la, são bem sérios. Depois vc pode pedir pro Silvio ou pro Wallace, da importadora Askby trazer pra ca. www.askby.com

    Abraços

  • #16
    Usuário
    Entrada
    29/10/2004
    Local
    cu/AC
    Posts
    77
    Agradecimentos: 0
    pelo preço (181 dolares + frete para cá) estou achando melhor investir na troca da relaçao, que resolve dois problemas ao mesmo tempo e custará quase a mesma coisa.

  • #17
    Usuário Avatar de Sergio Rocha
    Entrada
    26/01/2004
    Local
    Niteroi/RJ
    Idade
    74
    Posts
    6,330
    Agradecimentos: 2
    Citação Postado originalmente por Paulo Couto
    Sergio Rocha, essa ideia do redutor se aplica a velocimetros eletronicos?

    pelo que eu imagino, o sinal que vem do sensor é um pulso que será convertido em velocidade conforme sua oscilaçao. mas qualquer ajuda é valida, agradeço se voce puder me dar o telefone dessa pessoa.

    Paulo conversei hoje com o rapaz que trabalha com velocimetros e expliquei o teu problema.Ele me disse que não conhece o sistema da Ranger, mas que com certeza dá pra fazer a aferição. Normalmente o sensor recebe uma informação mecanica, normalmente da caixa de marchas, e transforma esta informação em pulsos para o velocimetro.É justamente esta informação mecanica que pode ser alterada.Tem carros que recebem esta informação da roda, como o Vectra.
    Se vc não tiver resolvido o problema eu posso te passar o telefone.
    []'
    Os cães ladram e a caravana passa.--Ibrahin Sued

  • #18
    Usuário
    Entrada
    29/10/2004
    Local
    cu/AC
    Posts
    77
    Agradecimentos: 0
    ainda nao resolvi, surgiram algumas prioridades aqui mas se voce puder me passar o telefone eu agradeço. até o final do mes eu vou resolver isso.

  • #19
    Usuário Avatar de Sergio Rocha
    Entrada
    26/01/2004
    Local
    Niteroi/RJ
    Idade
    74
    Posts
    6,330
    Agradecimentos: 2
    Citação Postado originalmente por Paulo Couto
    ainda nao resolvi, surgiram algumas prioridades aqui mas se voce puder me passar o telefone eu agradeço. até o final do mes eu vou resolver isso.
    To te mandando uma MP
    []'
    Os cães ladram e a caravana passa.--Ibrahin Sued

  • #20
    Usuário
    Entrada
    29/10/2004
    Local
    cu/AC
    Posts
    77
    Agradecimentos: 0
    a foto prometida:


  • Classificados ANUNCIE GRÁTIS

    AQUI VOCÊ ENCONTRA TUDO

    Informações de Tópico

    Usuários Navegando neste Tópico

    Há 1 usuários navegando neste tópico. (0 registrados e 1 visitantes)

    Permissões de Postagem

    • Você não pode iniciar novos tópicos
    • Você não pode enviar respostas
    • Você não pode enviar anexos
    • Você não pode editar suas mensagens
    • BB Code está Ligado
    • Smilies estão Ligados
    • Código [IMG] está Ligado
    • Código HTML está Desligado

    Change privacy settings Alterar definições de privacidade